معرفی هلند

درباره هلند

هلند کجاست؟!

هلند (Netherlands) کشوری زیبا و خوش آب و هوا است که با مساحت 41 هزار کیلومتر مربع و جمعیت 17 میلیون نفر در قلب قاره اروپا قرار گرفته است. این کشور از شرق با آلمان و از جنوب با اتریش همسایه است

موقعیت هلند بر روی نقشه جهان

 

معرفی کشور هلند

هلند یا Netherlands؛ یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای دانشجویان بین المللی است. جای تعجب نیست، با برخورداری از بهترین دانشگاه های جهان، رویکردی مدرن در زمینه آموزش و محیطی زیبا و آرام؛ این کشور باید هم یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی باشد.

 

Netherlands یا Hollands ؟!

بسیاری از مردم فکر می کنند که هر دو این عبارت ها یک معنی دارند. حتی در داخل کشور ، ممکن است هنگامی که به کل کشور اشاره می کنید، محلی ها از واژه “Hollands” استفاده کنند. اما از نظر ادبی این درست نیست. این کشور به طور کلی Netherlands نامیده می شود. از دوازده استان تشکیل شده است. دو استان از این منطقه Holland را تشکیل می دهند که به هلند شمالی و جنوبی تقسیم می شوند (به ترتیب Noord-Holland و Zuid-Holland).

استفاده گسترده از محاوره ای “Holland” به عنوان یک کلمه برای کل کشور در قرن هفدهم آغاز شد ، زمانی که Holland تأثیرگذارترین استان هلند بود. منطقه هلند هنوز سهم قابل توجهی از جمعیت را نشان می دهد. سه شهر بزرگ هلند در اینجا واقع شده اند: آمستردام ، روتردام و لاهه (دن هاگ). بنابراین ، “Hollands” برای بسیاری از مردم مترادف با “کشور هلند” باقی می ماند. و نکته آخر: سازمان رسمی که کشور را به عنوان مقصد تحصیل معرفی می کند ، “Study in Holland” نیز نامیده می شود.

 

 

دانشگاه با رتبه جهانی زیر 300

 

 12 دانشگاه

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم

 

30 دانشگاه

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

 

12 دانشگاه

 

 

دانشگاه های هلند

در اروپا ، هلند جزء اولین کشورهایی بود که آموزش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی آغاز کرد. همین باعث ایجاد تعداد زیادی دوره آموزشی به زبان انگلیسی در این کشور شد. شما می توانید بین تعداد زیادی از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و از میان بیش از 70 موسسه آموزش عالی یکی را انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید انتظار یک جامعه بزرگ از دانشجویان بین المللی را داشته باشید: بیش از 112000 دانشجو از سراسر جهان. در هلند جمعیت دانشجویان خارجی حدود 16 درصد از کل دانشجویان را تشکیل می‌دهد (یکی از بالاترین نسبت ها در سراسر اروپا)

همانند سایر کشورهای اروپایی ، دانشگاههای هلند معمولاً به عنوان “دانشگاههای تحقیقاتی” طبقه بندی می شوند و دوره های تحقیق محور بیشتری ارائه می دهند

دانشگاه های هلند

 

هزینه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند تقریباً برابر سایر کشورهای اروپایی است. اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، باید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 2000 یورو برای تحصیل پرداخت کنید. هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از دانشگاه به دانشگاهی دیگر و از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. هزینه برنامه های کارشناسی معمولاً بین 6000 تا 15000 یورو در سال است. برنامه های کارشناسی ارشد در هلند معمولاً بین 8000 تا 20000 یورو در سال هزینه دارد.

 

فرصت های شغلی در هلند

یک کلیشه در مورد مردم هلند این است که آنها در خون خود مذاکره می کنند! هلند با سابقه دریانوردی خود مدتهاست که یک کشور مهم برای تجارت بین المللی بوده است. در اینجا بود که مفهوم شرکت سهامی ابداع شد.

برخی از بزرگترین شرکت های جهان هلندی هستند و بسیاری از گروه های جهانی مقر اروپایی خود را در هلند قرار داده اند. با نگرشی که هلندی‌ها در عرصه بین المللی دارند، از کارکنان خارجی بسیار استقبال می کنند و شما فرصت های شغلی بسیاری به زبان انگلیسی در این کشور خواهید یافت؛ این شرایط برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب و دلخواه است. اگر با موفقیت از دانشگاه هلند فارغ التحصیل شوید، شانس خوبی برای یافتن کار و اقامت طولانی مدت در این کشور فوق العاده خواهید داشت.

 

اقتصاد هلند

 

رفت و آمد به هلند

مهمترین فرودگاه این کشور آمستردام-شیپول است. به عنوان یکی از شلوغ ترین قطب های اروپا ، تقریباً از هر نقطه در جهان می توانید به راحتی به آن برسید.

هلند کشوری نسبتاً کوچک اما پرجمعیت است. با ارتباطات متعدد ، کشف شهرهای دیگر و حومه شهر نسبتاً آسان است. اگر آب و هوا اجازه دهد، حتی ممکن است یک تور دوچرخه طولانی مدت را در نظر بگیرید. از این گذشته، تقریباً مانند سایر افرادی که در هلند تحصیل می کنند ، شما باید دوچرخه را بلافاصله پس از ورود تهیه کنید!!

اگر می خواهید فراتر بروید، می توانید به راحتی سفرهای کوتاهی به آلمان یا بلژیک که در همسایگی هلند هستند داشته باشید. و در صورت تمایل به گشت و گذار، از طریق قطار یا هواپیما، بقیه اروپا نیز به راحتی در دسترس هستند.

لیست مهمترین دانشگاه های هلند

(به ترتیب الفبا)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *