تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در کشور انگلستان، یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در اروپا پرداخته می شود.

مواردی که در این مقاله به آن پرداخته می شود شامل موارد زیر می باشد:

  • انگلستان در یک نگاه

  • دوره های ورودی به انگلستان

  • تحصیل در انگلستان

  • سرنوشت دانشجو در انگلستان

  • بیکاری در انگلستان

  • هزینه های زندگی در انگلستان

  • بهترین دانشگاه های انگلستان

پل معلق انگلستان

 

معرفی انگلستان

انگلستان یک کشور اروپایی مرفه با شرایط اقتصادی قوی می باشد که زندگی و تحصیل در پایتخت آن لندن، آرزوی هر فرد می باشد. شصت میلیون نفر جمعیت در این کشور زندگی می کنند و یکی از کشورهایی است که به مهاجرین بها می دهد و مهاجرین هم می توانند در این کشور به جایگاه خوبی برسند. شهرهای بیرمنگام، لیورپول، منچستر، کاونتری و … از شهرهای خول انگلستان جهت تحصیل در این کشور محسوب می شوند.
تحصیل در انگلستان به دو صورت دانشجویی و دانش آموزی امکان پذیر می باشد. سطح بالای دانشگاه ها، امکان دریافت کمک هزینه، محیطی چند ملیتی، تحصیل به زبان انگلیسی و … همه از موارد قابل توجه برای تحصیل در کشور انلگستان محسوب می شوند. حتی شما می توانید به انگلستان به چشم یک کشور مناسب برای اقامت خانوادگی نیز نگاه کنید، چون انگلستان این امکان را برای شما به وجود می آورد که همراه و همزمان با همسر و فرزندان خود وارد این کشور شوید. هم چنین همسر شما اجازه کار به صورت کامل را دارد و فرزند شما نیز می تواند تا سن هجده سالگی به طور رایگان در انگلیس تحصیل کند.
طول دوره کارشناسی در انگلستان سه سال، طول دوره کارشناسی ارشد معمولا یک سال و دکتری نیز سه ساله می باشد و ورود در این مقاطع بدون آزمون ورودی می باشد.
 هم چنین انگلیس مقصد خوبی برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی می باشد. اما برای تحصیل در این رشته ها معمولا نیاز است که دوره های پیش نیازی به مدت حداقل نه ماه تا حداکثر یک سال را گذراند و بعد از گذراندن این دوره ها می شود وارد کورس های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … شد.
هم چنین این کشور ویزای نوع دانش آموزی هم دارد که به طور قانونی می شود برای کودکان چهارسال به بالا جهت تحصیل در این کشور اقدام کرد ولی عملا به دانش آموزان هفده سال به بالا تعلق می گیرد.
تحصیل در انگلستان

A- Level  در انگلستان

پل ورود به تحصیلات تکمیلی در انگلستان از مسیر این دوره می گذرد. دانش آموزان 16 سال به بالا با شرکت در این دوره که معمولا دو ساله می باشد، آمادگی لازم برای شرکت در دانشگاه های انگلیس را پیدا می کنند و می توانند وارد دانشگاه ها شوند. سال اول این دوره معمولا با چهار یا پنج درس آموزش شروع می شود و سال بعد سه یا چهار درس برای آموزش باقی می ماند. در پایان این دوره یک آزمون جهت ورود به دانشگاه های انگلیس از داوطلب گرفته می شود و داوطلبینی که پنجاه درصد از نمره امتحان را کسب کنند می توانند وارد دانشگاه ها شوند. داوطلبین سال قبل موسسه ما به دلیل شرکت در یک دوره ی قوی همگی امتیاز ورود به دانشگاه های انگلیس را اخذ کردند. این دوره به طور کلی پیش شرط زبان ندارد ولی اگر بالای هفده سال سن داشته باشید نیاز به آیلتس حداقل پنج و نیم خواهید داشت.
در کالج های این دوره علاوه بر کسب آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه ها شما می توانید در یک محیط چند ملیتی به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی پیدا کنید و با شرایط و فرهنگ زندگی در انگلیس، این کشور جذاب آشنایی بیشتری پیدا کنید.

دوره های Foundation

دوره ورودی دیگر به دانشگاه های انگلستان، به شرطی که هفده سال سن داشته باشد این دوره ها می باشد. یک دوره دوازده ماهه، شامل دو ترم، که برای ورود به آن دیپلم ایران نیاز می باشد. برای ورورد به این دوره ها همچنین باید آیلتس حداقل پنج و نیم را داشته باشید. این دوره تقریبا در حال تبدیل شدن به مسیر اصلی ورود به دانشگاه های انگلیس می باشند. همکاران علمی ما در انگلستان می توانند امکان قبولی شما را در بیش از صد دانشگاه این کشور با این دوره ها فراهم کنند.

دوره های تحصیلی در انگلستان

دوره های تحصیلی پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در انگلستان بین پنج تا شش سال می توانند ادامه داشته باشند. طول دوره های لیسانس این کشور، سه ساله، ارشد یک ساله و دکتری نیز سه ساله می باشد.
امکان اخذ بورسیه های متنوع در مقاطع مختلف وجود دارد ولی به شرطی که شما از رزومه علمی خوبی برخوردار باشید. رزومه علمی خوب شامل معدل خوب، نمره زبان مناسب و سابقه تحقیقاتی قوی می باشد.
شهریه دانشگاه های انگلستان در مقاطع تحصیلی مختلف از سالانه ده هزار پوند شروع شده و می تواند بالاتر هم برود ولی اگر تمایل دارید هزینه های خود را جهت تحصیل در این کشور کاهش دهید راه هایی برای اخذ تخفیف شهریه نیز وجود دارد. اگر شرایط تحصیلی خیلی خوبی دارید می توانید به دریافت بورسیه و کمک هزینه زندگی نیز امیدوار باشید.
انگلستان در مورد سن شما حساسیت نشان می دهد. برای ورود در مقطع لیسانس انگلستان یا دوره های پزشکی نهایت سن قابل قبول 23 سال، ارشد حدود 35 سال، و دکتری تا 40 سالگی می باشد. در صورتی که سن بالاتری دارید باید دلیل موجه برای این وقفه تحصیلی را توجیه کنید وگرنه شانس اخذ ویزای شما پایین می آید.
انگلستان دارای دانشگاه های مطرح جهانی می باشد و به جرات می توان کشوری را نام برد که بتواند سطح تحصیلات موجود در انگلیس را ارائه نماید.

سرنوشت من در انگلستان چگونه می شود؟

 شما با تحصیل در انگلستان اجازه بیست ساعت کار قانونی را نیز خواهید داشت. هم چنین همسر شما می تواند تا چهل ساعت کار قانونی در این کشور انجام دهد. از دیگر مزیت های تحصیل در انگلستان این نکته است که بعد از فارغ التحصیلی نیاز به برگشت شما به کشور نمی باشد و شما می توانید تا دو سال در خاک انگلستان بمانید و به دنبال کار مرتبط با رشته خود در انگلستان بگردید. هم چنین این کشور این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با داشتن پنج سال اقامت قانونی در این کشور، اقامت دایم انگلستان را اخذ کنید و شهروند این کشور محسوب شوید.
شغل در انگلستان

بیکاری در انگلیس:

انگلیس جز کشورهای پیشرفته می باشد و در هر زمینه ای حرف برای گفتن دارد. نرخ بیکاری در این کشور حدود چهاردرصد است که شامل همه افراد ساکن در انگلیس می شود و قشر تحصیل کرده آن نرخ بیکاری کمتری دارند. هم چنین این کشور به دلیل انگلیسی زبان بودن، اقتصاد قوی و فرصت دو ساله کار بعد از تحصیل امکان اشتغال دانشجویان بین الملل را تا حد زیادی بالا برده است.

هزینه های زندگی در انگلستان:

به طور کل این کشور یک مقصد گران برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود ولی به دلیل طول تحصیل کمتر می تواند نسبت به یک سری گزینه ها مثل کانادا، آمریکا، استرالیا، سوئد، هلند و … اقتصادی تر به حساب آید. هزینه های زندگی در انگلیس به طور معمول در حد صد و بیست درصد از تهران گران تر است و هزینه کرایه خانه نیز در حدود چهل و هفت درصد از تهران، طبق آمار بالاتر می باشد. در جدول زیر، نرخ برخی مواد خوراکی آورده شده است:
یک وعده غذایی در رستوران برای دو نفر
پنجاه پوند
یک وعده مک دونالد
شش پوند
یک لیتر شیر
یک پوند
یک کیلو موز
یک و نیم پوند
تاکسی (یک کیلومتر)
یک پوند

بهترین دانشگاه های انگلستان:

تحصیل در دانشگاه های انگلستان فرصتی است که یک بار در اختیار شما قرار می گیرد، پس بهتر است با تحقیق و مطالعه فراوان در مورد دانشگاه های این کشور این فرصت را پلی به سمت زندگی بهتر در نظر بگیرید.
انگلستان در بسیاری از رشته ها شرایط تحصیلی ایده آلی را دارد. تحصیل در شهرهای بزرگ تر این کشور می تواند فرصت کار، سرمایه گذاری و رفاه بهتری را برای شما فراهم آورد. رنکنیگ تایمز که یکی از بهترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های دنیا می باشد، بهترین دانشگاه های انگلیس را به شرح زیر معرفی کرده است.

رتبه جهانی یک

University of Oxford

رتبه جهانی پنجم

University of Cambridge

رتبه جهانی دوازدهم

Imperial College London

رتبه جهانی هیجدهم

UCL

رتبه جهانی سی ام

University of Edinburgh

تحصیل در دانشگاه های انگلستان دیگر فقط یک رویا نیست و کارشناسان مهاجرتی گروه مهاجرتی ما می توانند شرایط تحصیل قانونی و زندگی شما یا فرزندانتان را در این کشور با همکاری دانشگاه های انگلستان و مجوزهای مربوطه لازم از وزارت علوم، فراهم آورند.
جهت بررسی شرایط خود می توانید شرایط خودتان را در لینک سرزمین پیشنهادات دیلی اپلای وارد نمایید تا کارشناسان انگلستان ما بعد از بررسی شرایط شما با شما در تماس باشند.
سرزمین پیشنهادات

شماره های تماس:

021-88856341

021-88702076

021-88702077

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *