چرا تحصیل در انگلستان؟

چرا تحصیل در انگلستان؟!

امروز به یک سوال اساسی پاسخ می‌دهیم!

کشور انگلستان یکی از جذاب‌ترین و البته بهترین مقاصد تحصیلی برای همه دانشجویان از سراسر دنیا است. هر ساله تعداد بسیار زیادی از جوانان با استعداد و خلاق برای ادامه تحصیل، دانشگاه های این کشور پیشرفته و توسعه یافته را انتخاب می‌کنند. سیستم آموزش عالی این کشور منحصر به فرد بوده و به گونه ای توسعه یافته است که بهترین دانشگاه‌ها و محققان در این بستر پرورش یافته‌اند و نهایت آرزوی هر دانشجو، تجربه حضور در این فضای آکادمیک و بهره‌مندی از مزیت‌های آن است. در این مقاله به طور خلاصه به این سوال پاسخ داده ایم که “چرا برای ادامه تحصیل انگلیس بهترین انتخاب است” و برخی از شرایط تحصیل در این کشور را بررسی کرده ایم.

چرا انگلستان؟ (1)

آیا به دنبال بهترین بهترین‌ها هستید؟!

اگر به دنبال مقصدی ایده آل برای تحصیل و مهاجرت هستید و آینده خود و فرزندانتان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، شاید بهترین انتخاب ادامه تحصیل در انگلستان باشد. در ادامه دلایلی را برای این ادعا ارائه نموده و شرایط تحصیل در این کشور را بررسی می‌کنیم.

تحصیل در انگلستان چه مزایایی دارد؟!

انگلستان مهد برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان مانند آکسفورد و کمبریج است. این کشور یکی از قطب‌های علمی و صنعتی دنیا است و کیفیت سیستم آموزشی و امکانات تحقیقاتی دانشگاه‌های آن نیاز به تعریف ندارند. نهایت آرزوی هر محقق و دانشجویی، تجربه حضور در فضای آکادمیک حرفه‌ای این کشور است.

طول دوره تحصیل در انگلیس

طول دوره‌های دانشگاهی در انگلستان نسبت به سایر کشورها کوتاه تر است؛ البته این به این معنا نیست که مدرک این دانشگاه ها معتبر نیست و یا مطالب کمتری را ارائه می‌کنند، بلکه مطالب به طور فشرده تر ارائه می‌شوند. طول دوره کارشناسی 3،کارشناسی ارشد1 و دکتری 3 سال است. (البته طول دوره تحصیلی در برخی رشته ها و دانشگاه‌ها ممکن است کمی متفاوت باشد)

شرایط پذیرش از انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان ساده است

در مقایسه با سایر کشورها، تحصیل در انگلستان به نسبت ساده‌تر بوده و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور با نگرانی و ریسک کمتری انجام می‌شود. بعلاوه صدور ویزای تحصیلی این کشور، بر خلاف کشورهایی مانند آمریکا و کانادا، برای ایرانیان معمولا بدون هیچگونه سختگیری و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

چرا انگلستان؟ (5)

هزینه‌های تحصیل

اگرچه متوسط هزینه تحصیل در انگلستان از سایر کشورهای اروپایی بالاتر است، اما با توجه به کوتاه‌تر بودن مدت زمان دوره‌ها در این کشور، در مجموع از نظر اقتصادی تحصیل در انگلستان صرفه بالاتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا دارد. همچنین دانشجو پس از فارغ التحصیلی به مدت 2 سال اجازه اقامت و جستجوی کار خواهد داشد و در صورتی که موفق به پیدا کردن شغل مناسب شود می‌تواند ویزای کار دریافت نماید.

چرا انگلستان؟ (6)

نظر یا تجربه شما چیست؟!

تحصیل در هر کشور خارجی در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارد که این معایب کاملا نسبی هستند و میتوانند برای هر شخص با شخص دیگری متفاوت باشند. تجربه یا نظر شما در مورد معایب و مزایای انگلستان برای تحصیل چیست؟! هر سوالی در این زمینه دارید میتوانید در زیر همین پست از مشاوران ما بپرسید

Happiness_02

انتخاب شما کدام کشور است؟

داشتن مشاور آگاه و دلسوز در فرایند مهاجرت تحصیلی میتواند بسیار کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو مشاوره، حتما با دوستان خود در تیم دیلی اپلای تماس بگیرید

۸۸۸۵۶۳۰۵(۰۲۱)
۸۸۸۵۶۳۴۱(۰۲۱)
۸۸۸۸۶۸۷۵(۰۲۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *