پیدا کردن کار دانشجویی

jobseeking

بعد از اپلای حتما باید کار پیدا کنم؟!

جواب این سوال به طور کامل به توانایی مالی شما بستگی دارد؛ اما بیشتر دانشجویان ایرانی برای اینکه بخشی از هزینه‌های خود را در طول دوران تحصیل تامین کنند و یا پس‌اندازی برای آینده خود داشته باشند مشغول به انجام کارهای پاره وقت می‌شوند. این کارها بسته به توانایی های فرد و قانون کشور مقصد دارد و معمولا هر کشور محدودیت های مشخصی را برای کار دانشجویی (یعنی کار تحت ویزای تحصیلی/دانشجویی) قرار می‌دهد.

در این مقاله به معرفی چند وبسایت بین المللی برای جستجوی کار مناسب برای دانشجویان بین المللی میپردازیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1- وبسایت Indeed.com

سایت Indeed، در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و اکنون یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های کاریابی در جهان است. فرصت‌های شغلی در این سایت بسیار زیاد است و هر ۱۰ ثانیه، مشاغل جدیدی به لیست مشاغل این سایت، وارد می‌شود. در سایت Indeed، بر اساس هر تجربه و شغلی، آگهی دعوت به همکاری وجود دارد و داوطلبان می‌توانند بر اساس عنوان شغلی و مکان، دامنه حقوق، تاریخ درج آگهی و سطح تجربه، کار مناسب برای خود را جستجو کنند.

indeed[dot]com
  • جستجوی مشاغل در سایت Indeed، رایگان است و شما نیاز به ایجاد حساب کاربری ندارید. هرچند ایجاد حساب کاربری، مزایای زیادی دارد، مثلا شما می‌توانید عناوین شغلی مورد نظر خورد را ذخیره کرده و از اعلان‌های کاری جدید از طریق ایمیل باخبر شوید.
  • سایت Indeed همچنین یک ابزار مقایسه حقوق و بررسی قسمت‌های مختلف شرکت دارد و شما می‌توانید قبل از ارسال درخواست، در مورد شرکت اطلاعات زیادی کسب کنید.
  • برای جستجوی کار در سایت Indeed، در قسمت what، شغل مورد نظر خود را تایپ و در قسمت where، شهر یا کشور مورد نظر را وارد کرده و با زدن دکمه find برای نمایش بهترین نتیجه مورد انتظار خود صبر کنید.

2- وبسایت FlexJobs.com

FlexJobs یک بستر آنلاین برای یافتن مشاغل منعطف، از جمله کار از راه دور، فریلنسری و کارهای نیمه وقت است. FlexJobs این موقعیت ها را از طریق وب سایت شرکتها و آژانس های کاریابی پیدا می کند. البته همه مشاغل موجود در سایت FlexJobs مناسب خانه نیست. در این وبسایت بیش از 50 زمینه شغلی وجود دارد؛ از جمله: حسابداری و امور مالی، مشاغل مرکز تماس، آموزش، مشاغل بیمه، تجارت اینترنتی و تجارت الکترونیکی، مشاغل بلاگ نویسی، ورود اطلاعات و داده ها در خانه و بسیاری موارد دیگر. . البته برای ثبت نام و استفاده مداوم از خدمات این سایت باید هزینه عضویت خود را پرداخت کنید که نیاز به پرداخت ارزی دارید.

www.flexjobs.com

3- وبسایت Landing.Jobs

در وبسایت Landing.Jobs در 4 گام میتوانید شغل مناسب در حوزه فناوری و تکنولوژی را برای خو پیدا کنید. وجود شغلها به صورت دورکاری و ریموت از ویژگی های مهم این وبسایت است. در این وبسیات می‌توانید شغلهایی به صورت کاملا دورکار، هیبرید یا حضوری بیابید.

در چهار گام میتوانید در این وبسایت شغل مناسب خود را به دست آورید:

  1. وارد وبسایت landing.jobs شوید.
  2. پروفایل خود را ایجاد کنید و اطلاعات خود را وارید کنید.
  3. شغل مناسب خود را از بین پوزیشنهای مختلف شغلی موجود در سایت بیابید و برای آنها اپلای کنید.
  4. منتظر پاسخ از طرف کارفرما باشید و پس از جلب نظر کارفرما، شغل مناسب خود را به دست آورده اید!

4- وبسایت LetsWorkRemotely

همانطور که از اسم وبسایت LetsWorkRemotely مشخص است، شغل‌هایی که در این وبسایت قرار میگیرند از نوع دورکاری و ریموت هستند و نیاز به حضور شما در محل کار ندارد. مزیت این نوع شغلها برای دانشجویان در این است که شما میتوانید در خانه یا خوابگاه و فقط با استفاده از لپتاپ یا کامپیوتر شخصی خود، به درآمد مناسبی برسید؛ ضمن اینکه ساعت کاری مشخصی ندارید و در ساعتهایی که تداخلی با کلاسهای شما نداشته باشد میتوانید این کارها را انجام دهید.

letsworkremotly

طبق ادعای گردانندگان این وبسایت، شما میتوانید با شبکه مشاغل راه دور این وبسایت به 2.5 میلیون بازدید کننده ماهانه دسترسی پیدا کنید. همانطور که انتظار دارید بیشتر شغلهایی که در این وبسایت قراردارند مشاغل مربوط به کامپیوتر، IT، حسابداری، مدیریت، خدمات مشتریان، نویسندگی و… هستند.

 

5- وبسایت EuroJobs

نخستین ایده شکل گیری وبسایت EuroJobs به سال 1994 برمیگردد و به مرور به یکی از بازیگران مطرح و مهم در زمینه پیدا کردن شغل، بخصوص در کشورهای اروپایی، تبدیل شد. موسسان این وبسایت اروپا را مجموعه‌ای از دولت‌های مستقل نمیدانند، بلکه آن را به عنوان منطقه‌ای برای کار و زندگی بدون توجه به مرزها، زبان‌ها، رقابت‌ها و دیگر «سر و صداهای» سیاسی می‌‌شناسند و بنابر این شما صرف نظر از کشوری که در آن زندگی میکنید، میتوانید یک شغل مناسب در یک کشور اروپایی پیدا کنید.

تنوع شغلهای ارائه شده در وبسایت EuroJobs بسیار زیاد است و فیلترهای گسترده ای در اختیار شما قرار دارد تا با استفاده از آنها بتوانید شغل مناسب خود را در کشور دلخواه خود بیابید.

6- وبسایتJobspresso

شعار وبسایت Jobspresso این است: “از هر جایی ریموت کار کن!” پس تعجبی نیز ندارد که بیشتر شغلهایی که در این وبسایت قرار دارند از نوع دورکاری و ریموت و یا هیبرید (حضوری+دورکاری) هستند. کار با امکانات سایت ساده بوده و طبیعتا همانطور که انتضار دارید بیشتر شغلهایی که در این وبسایت قرار دارند شغلهای مرتبط با کامپیوتر، IT، برنامه نویسی و توسعه دهنده نرم افزار، مارکتینگ، مدیریت فضای مجازی و مشاغلی از این دست هستند.

jobspresso.co

انواع شغلهایی که در این وبسایت قرار دارند به دسته های تمام وقت، نیمه وقت، فیریلنسری و کارآموزی دسته بندی شده اند و شما با استفاده از فیلترهای گوناگونی که در اختیار شما قرار دارد می‌توانید شغل مورد نظر خود را از میان هزاران موقعیت شغلی مختلف که در این وبسایت قرار گرفته اند پیدا کنید.

7- وبسایت Monster

وبسایت Monster پلتفرمی برای کارفرمایان و کارمندان است که میتوانند با استفاده از امکانات آن فرد مورد نظر خود را بیابند. یعنی یک کارفرما، کارمند مناسب برای کار خود را پیدا کند و یک کارمند نیز بتواند کار و کارفرمای مناسب خود را بیابید. برای پیدا کردن شغل مناسب خود در این وبسیات کافی است یک یا چند کلمه کلیدی و نام شهر و یا عبارت “remote” را برای پیدا کردن شغلهای ریموت و دورکاری وارد کنید؛ به همین سادگی!

https://www.monster.com/

لیست شغلها قرار گرفته در این وبسایت فقط به شغلهای ریموت و حوزه کامپیوتر محدود نیست و تنوع زیادی از شغلها را دارد. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از همه امکانات این وبسایت نیاز به پرداخت هزینه است و همچنین ممکن است با اینترنت عادی قادر به باز کردن این وبسایت نباشید.

Happiness_02

شما برای پیدا کردن کار دانشجویی یا کار با درآمد دلاری، پیشنهادی دارید؟!

داشتن مشاور آگاه و دلسوز در فرایند مهاجرت تحصیلی میتواند بسیار کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو مشاوره، حتما با دوستان خود در تیم دیلی اپلای تماس بگیرید. در زیر همین مطلب نیز پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهیم بود.

۸۸۸۵۶۳۰۵(۰۲۱)
۸۸۸۵۶۳۴۱(۰۲۱)
۸۸۸۸۶۸۷۵(۰۲۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *