مزایای تحصیل دکتری در خارج از کشور

phd_benefits

مزایای تحصیل دکتری در خارج از کشور

شاید تمام کسانی که می خواهند در مقطع دکتری تحصیلات خود را ادامه دهند، به تحصیل در خارج از کشور هم فکر می کنند. تحصیلات همراه با زندگی در خارج از کشور، اولین مزیتی که دارد دریافت بورسیه برای تحصیل شما می باشد.

در این مطلب به بررسی مزیت ها و معایب تحصیل دکتری در خارج از کشور می پردازیم، و در نهایت به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر تمایل به ارزیابی رایگان مدارک و رزومه خود برای تحصیل دکتری در خارج از کشور دارید، از پلتفرم های مشاوره رایگان دیلی اپلای کمک بگیرید.

در ادامه به بیان مزیت‌های تحصیل در مقطع دکتری در خارج از ایران می‌پردازیم:

  1. تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون ورودی
  2. فرصت های شغلی زیاد
  3. یادگیری زبان جدید
  4. ارتقا سطح تحصیلی
  5. تغییر نگرش دانشجو
  6. اخذ بورسیه و فاند تحصیلی
  7. اخذ اقامت یک کشور دوم
 

1- تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون ورودی:

دانشگاه ها در خارج از کشور اکثرا بر اساس توانمندی ها و رزومه شما مدارک شما را بررسی می کنند و به شما پذیرش تحصیلی و اجازه شرکت در مقطع دکتری را می دهند. معدل خوب، مقالات معتبر، نمره زبان مناسب از جمله فاکتورهایی هستند که اساتید دانشگاه ها برای اخذ دانشجوی دکتری به آن توجه  می کنند. این موضوع در حالی مطرح می شود که قبولی دکتری در کشور خودمان ایران از طریق آزمون ورودی و مصاحبه های حضوری پی در پی انجام می شود.

2- فرصت های شغلی زیاد:

هر دانشجوی دکتری در خارج از کشور همزمان با تحصیل، امکان انجام کار دانشجویی را هم دارد. شما حین تحصیل می توانید کار هم انجام دهید، معمولا در اکثر کشورها بیست ساعت در هفته و به صورت نیمه وقت می توانید کار کنید. تحصیل دکتری در کشورهای اروپایی مثل سوئد، هلند و …. نیز کار محسوب می شوند. یعنی شما به عنوان یک ریسرچر یا محقق، با قرارداد کاری و حقوق کامل به عنوان دانشجوی دکتری استخدام می شوید. هم چنین بعد از فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر اروپایی،  شما با یک فرصت عالی برای استخدام در کشورهای مطرح جهان  و کمپانی های معروف دنیا روبرو می شوید.

3- یادگیری زبان جدید:

شما برای تحصیل در کشورهای خارجی نیاز به مدرک زبان دارید، پس تسلط شما روی زبان انگلیسی بیشتر می شود. هم چنین فرض کنید شما در کشوری تحصیل می کنید که علاوه بر زبان انگلیسی نیاز به زبان دوم هم دارد، مثلا با تحصیل در آلمان شما هم زبان انگلیسی و هم زبان آلمانی خود را تقویت می کنید.

4- ارتقا سطح تحصیلی:

کیفیت آموزش و سطح تحصیلات دانشگاهی در کشورهای مطرح خارجی مثل آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و … بر کسی پوشیده نیست. شما با تحصیل در این کشورها نه تنها یک مدرک معتبر دانشگاهی دریافت می کنید، بلکه به یک منبع نامحدود برای انجام پروژه های تحقیقاتی به روز، وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی جدید و …. متصل می شوید که ضامن موفقیت شما در آینده خواهند بود.

5- تغییر نگرش دانشجو:

تحصیل در یک دانشگاه خارجی، اولین و مهم ترین دستاوردی که برای شما دارد این است که دید شما را به زندگی تغییر می دهد و شما با زندگی در یک کشور پیشرفته و مدرن، تجربیات و دستاوردهای زیادی را به دست خواهید آورد. اولین دستاورد شما به عنوان یک دانشجوی بین الملل، استقلال مالی شما می باشد. دومین مزیت و تجربه مفیدی که تحصیلات بین الملل برای شما به ارمغان می آورد، دسترسی آسان به سفرهای بین المللی خارجی می باشد که می توانید در قالب آن ها در معتبرترین کنفرانس های بین المللی نیز شرکت کنید.

هم چنین تجربیات شما منجر به افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

6- اخذ بورسیه و فاند تحصیلی:

شما با تحصیل در خارج از کشور، به شرط آنکه رزومه علمی خوبی داشته باشید، می توانید بورسیه تحصیلی یا فاند بگیرید. به این نحو که اساتید دانشگاه های بین المللی رزومه شما ( شامل مقالات، معدل، نمره زبان، تجربه تدریس، تجربه ریسرچ و … ) را می سنجند و متناسب با آن به شما پذیرش تحصیلی با اخذ بورسیه می دهند. اگر رزومه خوبی داشته باشید، احتمالا شهریه تحصیل شما در خارج از کشور رایگان می شود و هزینه زندگی را نیز ماهانه دریافت می کنید. معمولا مقدار بورسیه ها در کشور های مختلف به شرح زیر می باشد:

  • آمریکا: شهریه صفر + حداقل 2000 دلار در ماه (وابسته به ایالت)
  • هلند: شهریه صفر + حداقل 3000 یورو ماهانه
  • سوئد: شهریه صفر + حداقل 3000 یورو ماهانه
  • کانادا: شهریه صفر + حداقل 2000 دلار کانادا ماهانه
  • استرالیا: شهریه صفر + حداقل 26000 دلار استرالیا سالانه
  • انگلستان: شهریه صفر+ حداقل 1800 پوند ماهانه

7- اخذ اقامت یک کشور دوم:

شما از طریق تحصیل در یک کشور خارجی می توانید وارد آن کشور شوید، به مدت تحصیل خود در آن کشور ماندگار شوید، و بعد اقامت آن کشور را اخذ کنید. ورود به یک کشور پیشرفته از طریق تحصیلات یکی از آسان ترین و رایج ترین راه های ممکن می باشد. هم چنین شما در اکثر کشورها از طریق انجام کار و پرداخت مالیات می توانید اقامت آن کشور را اخذ نمایید و در کشور هدف خود ماندگار شوید. حال اگر یک مدرک معتبر دانشگاهی هم در آن کشور کسب کنید، شانس پیدا کردن کار بسیار زیاد می شود. فراموش نکنید که نرخ بیکاری در بسیاری از کشورهای دنیا مثل هلند روی عدد سه درصد است، پس شانس اشتغال شما بسیار زیاد است.

در نتیجه:

تحصیل در یک کشور دیگر علاوه بر مزایایی که ذکر کردیم، معایبی مثل دوری از خانواده، غربت زدگی، و … را نیز دارد. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید، مزیت های تحصیل در خارج برای شما موفقیت ها را در آینده به وجود می آورد یا به خاطر معایبی که دارد به تحصیل در خارج فکر نکنید.

همچنین برای توضیحات بیشتر یا درخواست بررسی امکان اخذ بورسیه می توانید از طریق لینک سرزمین پیشنهادات در سایت ما، اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما ارزیابی اولیه ای از رزومه شما داشته باشند.

سرزمین پیشنهادات! (کلیک کنید)

سوالی دارید؟ زیر همین پست کامنت کنید

Happiness_02

در رابطه با مهاجرت سوالی دارید؟!

داشتن مشاور آگاه و دلسوز در فرایند مهاجرت تحصیلی میتواند بسیار کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو مشاوره، حتما با دوستان خود در تیم دیلی اپلای تماس بگیرید

۸۸۸۵۶۳۰۵(۰۲۱)
۸۸۸۵۶۳۴۱(۰۲۱)
۸۸۸۸۶۸۷۵(۰۲۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *